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COMPAGNIEN | compagnien 2018
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Kihako Narisawa
taT 2, 18.5., 22 Uhr | kupferschmiede,
19.5., 17 Uhr


Freelance artist based in Frankfurt, born and raised in Tokyo Japan, is a physical performing artist, choreographer and visual artist.

She has received her dance and art education at l'Ecole superieure de Danse de Cannes Rosella Hightower in Cannes France (2002-2004), received a certificate specialisation as dancer, Bachelor program of Dance at Codarts (University of the Arts - Hogeschool voor de Kunsten Musiek Dans) in Rotterdam The Netherlands (2004-2006). Upon completion of her formal dance and art studies, she had the opportunity to work with various creatives in the European dance scene.

She has had engagements as professional dancer/artist with Fondazione Nazionale della Danza Aterballetto in Reggio Emilia Italy (2005-2009), Hessisches Staatstheater Wiesbaden - Thoss Tanzkompanie in Wiesbaden Germany (2009-2013), Ballet Basel at Theater Basel in Basel Switzerland (2013-2016). During this time she has had the opportunity to present works in aforementioned companies young choreographer evenings as well independence scene spaces.

Studio Zero (2016) along with Claudio Costantino, facet (2016), Phone Phainó Phoney (2015) along with Jeremy Nedd and Fabrizio Di Salvo, P.S. (2015), exchange (2015) along with Jeremy Nedd, Room 49 (2013), glitch (2012), silencing (2011)


„P.S.”


Choreographie: Kihako Narisawa | Musik: Kilian Paterson | Tanz: Kihako Narisawa, Keith Chin

P.S. = Personal Space - Die Erlaubnis, einen „persönlichen Raum” einzunehmen, die Verkürzung eines persönlichen Abstands oder das Einnehmen eines anderen persönlichen Raumes zeigen an, wie zwischenmenschliche Beziehungen wahrgenommen werden. Wie kann man seinen eigenen persönlichen Raum schützen? Und was verliert man in einem persönlichen Raum eingeengt ist, und was man dafür bekommt...

p.s.: You are allowed to be where you are

P.S. ist eine experimentelle Studie, auf der Suche nach einer Definition des persönlichen Raumes, welche vom amerikanischen Anthropologen Edward T. Hall untersucht wurde. Er beschreibt unter anderem, dass der persönliche Raum in vier verschiedene Bereiche unterteilt werden kann. P.S. versucht, diese vier Zonen in einem theatralen Raum sichtbar werden zu lassen und zu überprüfen.